Okres świąt Bożego Narodzenia i wielkanocnych to moment w którym poczta zostaje zarzucona wielką ilością przesyłek i pocztówek, na których ludzie przesyłają sobie świąteczne pozdrowienia. Kartki bożonarodzeniowe często ozdabiane są wzorami choinek, zaśnieżonych krajobrazów, czy scen ze stajenki. Kartki wielkanocne za to mogą posiadać wizerunki wydarzeń religijnych, lub grafiki barwnych jajek i kurczaczków. Wielkanoc jest uznawana za bardziej radosne święto, bo wiąże się również z przyjściem wiosny, obudzeniem się natury i powrotem woli życia. Stąd biorą się ich jasne i żywe barwy, które wprowadzają w taki szczęśliwy nastrój, a czasem mogą stać się także inspiracją do utworzenia ozdobnych kompozycji lub wielkanocnego koszyczka. Tradycja przesyłania takich kartek zapewne potrwa się jeszcze przez wiele lat i nie zanosi się, żeby miało go zastąpić  wysyłanie animowanych kartek drogą internetową. Przesyłka którą możemy dotknąć, napisana samodzielnie jest znacznie bardziej doceniana przez osobę, która ją dostała.

Korespondencja wysyłana z firmy do klientów czy współpracowników nieraz wysyłana jest na papierze z firmowym nadrukiem, niektóre przedsiębiorstwa mają również swe firmowe koperty. Jednak urzędowa korespondencja to jedno, w końcu także i w firmach pojawiają się tradycje, że przesyła się życzenia, gratulacje i okolicznościowe listy. Te przesyłki mają już całkiem odmienny charakter, który wymaga także odmiennej oprawy. Uroczyste kartki świąteczne mają najczęściej wzory graficzne, które  kojarzą się z okresem zimy, obrazki religijne są raczej niewskazane w biznesie, bo etykieta podpowiada aby tego typu kwestie zostały neutralne. Firmowe pocztówki mogą oprócz tego mieć grafikę z jej nazwą, tak samo jak papeteria. Tego typu nadruki firmowe na pocztówkach są elegancką formą samo promocji i przypomnienia o tym, kto jest ich nadawcą.